UTILE

REGULAMENT din 19 aprilie 2004 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare a agenţilor economici în activitatea de exploatare forestieră

  • 24/01/2017

Regulament din 19 aprilie 2004 privind organizarea si functionarea Comisiei de Atestare a agentilor economici in activitatea de exploatare forestirea

REGULAMENT din 19 aprilie 2004 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare a agenţilor economici în activitatea de exploatare forestieră

CAPITOLUL I: Dispoziţii generale

Art. 1

(1)Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Comisiei de atestare a agenţilor economici care au ca obiect de activitate exploatarea masei lemnoase pe picior, indiferent de natura proprietăţii asupra fondului forestier, procedura, condiţiile şi criteriile de atestare conform unei metodologii unitare.

(2)Comisia de atestare a agenţilor economici în activitatea de exploatare forestieră, denumită în continuare comisia, este singura abilitată să emită certificate de atestare pentru agenţii economici persoane juridice care solicită atestarea în condiţiile prezentului regulament.

Art. 2

Obţinerea certificatului de atestare emis de către comisie este obligatorie pentru persoanele juridice care desfăşoară activitatea de exploatare forestieră şi care participă, potrivit legii, la licitaţiile sau negocierile pentru cumpărarea de masă lemnoasă pe picior sau pentru efectuarea prestării de servicii de exploatare a masei lemnoase pe picior.

Art. 3

În sensul prezentului regulament, următorii termeni se definesc astfel:

a)certificatul de atestare/reatestare – documentul emis în condiţiile prevăzute de prezentul regulament, care dă dreptul posesorului acestuia să participe la licitaţiile sau negocierile pentru cumpărarea de masă lemnoasă pe picior şi/sau să efectueze prestări de servicii de exploatare a masei lemnoase pe picior;

b)atestare – obţinerea certificatului de atestare în condiţiile prevăzute de prezentul regulament;

c)reatestare – obţinerea certificatului de reatestare de către agentul economic care anterior obţinerii acestuia a fost atestat pentru activitatea de exploatare forestieră;

d)revizuire – corectarea de către comisie a capacităţii anuale de exploatare forestieră pentru care a fost atestat/reatestat un agent economic. Corectarea se face în funcţie de modul de îndeplinire de către agentul economic a criteriilor de atestare la data revizuirii sau în cazul în care condiţiile şi criteriile de atestare au suferit modificări datorită schimbării cadrului legal pe perioada de valabilitate a certificatului de atestare/reatestare.

CAPITOLUL II: Organizarea şi funcţionarea comisiei de atestare

Art. 4

Membrii comisiei îşi păstrează calitatea de angajat al instituţiei de la care provin.

Art. 5

Activitatea comisiei este condusă de un preşedinte şi un vicepreşedinte, aleşi prin vot secret dintre membrii acesteia la prima şedinţă de lucru care va avea loc în maximum 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentului regulament.

Art. 6

Secretariatul comisiei este asigurat de Asociaţia Patronală a Forestierilor din România – ASFOR.

Art. 7

(1)Comisia funcţionează regulamentar în prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui, iar în lipsa acestora, a unui membru delegat de preşedinte şi a unui număr de minimum 6 membri.

(2)Hotărârile comisiei sunt legale dacă se iau prin votul a cel puţin 5 membri. Voturile membrilor vor fi înregistrate nominal în procesul-verbal al şedinţei.

Art. 8

Atribuţiile comisiei sunt următoarele:

a)examinarea cererilor şi documentelor prezentate pentru atestare şi emiterea hotărârii asupra îndeplinirii condiţiilor de atestare;

b)eliberarea certificatului de atestare/reatestare agenţilor economici care îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezentul regulament;

c)respingerea cererilor de atestare/reatestare ale agenţilor economici care nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de prezentul regulament, cu motivarea respingerii şi comunicarea motivării, solicitanţilor, prin secretariatul comisiei;

d)analizarea şi luarea hotărârii asupra propunerilor de înlocuire a membrilor care nu îşi îndeplinesc atribuţiile prevăzute de prezentul regulament, formulate de preşedintele comisiei;

e)revizuirea, retragerea sau anularea, după caz, a certificatelor de atestare/reatestare, în condiţiile legii;

f)stabilirea tarifelor de atestare/reatestare;

g)verificarea activităţii secretariatului comisiei.

Art. 9

Atribuţiile preşedintelui comisiei sunt următoarele:

a)aprobarea graficelor cu programarea şedinţelor comisiei, la propunerea secretariatului;

b)semnarea, în conformitate cu hotărârile comisiei, a certificatelor de atestare/reatestare sau, după caz, a comunicărilor de respingere a cererilor de atestare/reatestare, cu motivaţia aferentă;

c)urmărirea prezenţei şi activităţii membrilor comisiei la şedinţele acesteia;

d)formularea propunerii de înlocuire a membrilor comisiei care nu îşi îndeplinesc atribuţiile prevăzute de prezentul regulament;

e)informarea, la cerere, a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, a autorităţii publice sub a cărei autoritate se desfăşoară exploatarea masei lemnoase, inclusiv a federaţiei sindicatelor din silvicultură şi a federaţiei sindicatelor din industria lemnului, despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei şi despre hotărârile luate;

f)aprobarea documentelor financiare care privesc activitatea comisiei;

g)delegarea competenţei de conducere a şedinţei unui alt membru al comisiei;

h)întocmirea procesului-verbal de şedinţă şi consemnarea modului în care se desfăşoară lucrările comisiei.

Art. 10

Vicepreşedintele comisiei exercită atribuţiile preşedintelui în lipsa acestuia şi îl informează despre acţiunile întreprinse, în următoarea şedinţă a comisiei.

Art. 11

Atribuţiile membrilor comisiei:

a)participarea la şedinţele comisiei şi exercitarea dreptului de vot la adoptarea hotărârilor acesteia;

b)analizarea cererilor de atestare/reatestare şi a documentaţiilor aferente, prezentate de agenţii economici;

c)semnarea proceselor-verbale întocmite în cadrul şedinţei la care a participat;

d)solicitarea consemnării în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergente proprii faţă de hotărârile adoptate.

Art. 12

Drepturile şi obligaţiile membrilor comisiei:

a)să anunţe conducerea comisiei, cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de data şedinţei de lucru programată, despre neparticiparea la şedinţa de lucru şi motivarea neparticipării;

b)să beneficieze de indemnizaţia de şedinţă, precum şi de contravaloarea cheltuielilor de deplasare şi de cazare, pe bază de decont, pentru participarea la şedinţele de lucru.

Art. 13

Atribuţiile secretariatului comisiei:

a)primirea cererilor cu documentaţiile aferente depuse de agenţii economici;

b)întocmirea graficului de şedinţe, pe care-l supun spre aprobare preşedintelui comisiei;

c)pregătirea şedinţelor şi asigurarea logisticii necesare desfăşurării acestora;

d)redactarea certificatului de atestare/reatestare şi prezentarea acestuia spre semnare preşedintelui comisiei;

e)întocmirea comunicărilor către agenţii economici cărora li s-au respins cererile de atestare/reatestare, precizarea motivelor de respingere şi prezentarea acestora pentru semnare preşedintelui comisiei;

f)reactualizarea, în termen de 7 zile calendaristice după fiecare şedinţă a comisiei, a listei agenţilor economici atestaţi/reatestaţi, în ordine alfabetică pe suport electronic, precum şi a celor respinşi, cu toate datele aferente, în conformitate cu evidenţa dosarelor înregistrate de secretariat şi prezentate comisiei.

g)arhivarea dosarelor care au fost analizate de comisie;

h)pregătirea şedinţelor comisiei;

i)comunicarea către agenţii economici a retragerii sau a anulării, după caz, a certificatului de atestare, în baza hotărârii comisiei;

j)comunicarea informaţiilor solicitate de către agenţii economici interesaţi, pentru întocmirea documentaţiilor aferente cererilor de atestare/reatestare.

CAPITOLUL III: Criterii de atestare

Art. 14

Hotărârea comisiei se va lua pe baza următoarelor criterii:

a)agentul economic este persoana juridică, cu obiect de activitate în domeniul exploatărilor forestiere;

b)este respectat gradul de încadrare cu personal tehnic de specialitate prevăzut pentru executarea lucrărilor de exploatări forestiere, conform anexei nr. 2 la prezentul regulament;

c)există dotarea tehnică cu utilaje şi echipamente de lucru specifice, necesară pentru realizarea lucrărilor de exploatări forestiere, la nivelul volumului solicitat, conform anexei nr. 3 la prezentul regulament.

CAPITOLUL IV: Documentele necesare pentru atestare/reatestare

Art. 15

(1)În vederea obţinerii certificatului de atestare/reatestare, persoanele juridice au obligaţia de a depune la secretariatul comisiei documentaţia care trebuie să cuprindă următoarele:

a)cererea de atestare/reatestare, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentul regulament;

b)statutul sau actul constitutiv din care să rezulte că în obiectul de activitate este prevăzută activitatea de exploatare forestieră, cod CAEN 0201, în copie:

c)actul sau autorizaţia de funcţionare a agentului economic, în copie: sentinţa civilă, încheierea judecătorului delegat de pe lângă oficiul registrului comerţului, autorizaţia consiliului local şi altele asemenea;

d)certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului, în copie;

e)situaţia asigurării cu personal de specialitate pentru activitatea de exploatare a lemnului, semnată de conducătorul societăţii conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentul regulament.

Agenţii economici care solicită atestare/reatestare vor prezenta comisiei diplomele de absolvire/licenţă în copie şi adeverinţa eliberată de inspectoratul teritorial de muncă sau copii legalizate ale contractelor de muncă, înregistrate la inspectoratul teritorial de muncă, pentru personalul cu studii medii şi superioare de specialitate.

Agentul economic atestat/reatestat care nu mai are angajat personalul de specialitate pentru care a fost atestat/reatestat va anunţa, în scris, comisia despre aceasta, în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la data ivirii situaţiei. Neanunţarea în termenul menţionat conduce la anularea certificatului de atestare/reatestare;

f)situaţia asigurării cu utilaje active specifice pentru desfăşurarea activităţii de exploatare forestieră şi transport tehnologic al lemnului, şi anume: ferăstraie mecanice, tractoare forestiere, funiculare, capacităţi de cazare, mijloace de transport, echipamente şi mijloace pentru protecţia muncii şi pentru paza contra incendiilor, conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentul regulament, însoţită de următoarele documente ale firmei: fişa de la ultimul inventar al patrimoniului, autentificată de reprezentantul economic al societăţii, copiile facturilor autentificate de reprezentantul economic al firmei, pentru conformitate cu originalul, acte de vânzare-cumpărare autentificate la notariat şi altele asemenea;

g)situaţia contractării masei lemnoase pe picior în perioada ultimei atestări, dacă se solicită reatestare sau majorarea capacităţii atestate, conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentul regulament;

h)calculul capacităţii anuale de exploatare forestieră;

i)copia cazierului tehnic de exploatare a masei lemnoase, completat la zi, numai pentru societăţile care solicită reatestarea sau majorarea capacităţii atestate.

(2)Documentaţiile se depun la secretariatul comisiei, prin poştă sau prin delegat. Programarea la comisie se va face în ordinea înregistrării documentaţiilor, cu respectarea unei perioade de minimum 3 zile lucrătoare până la data programării şedinţei.

Art. 16

(1)Prezentarea incompletă a documentelor prevăzute la art. 15 determină respingerea cererii agentului economic respectiv.

(2)Prezentarea de date incomplete, eronate sau false în documentele prevăzute la art. 15 determină respingerea cererii de atestare/reatestare sau anularea certificatului de atestare/reatestare emis, după caz.

CAPITOLUL V: Procedura de atestare/reatestare

Art. 17

Procedura de atestare/reatestare se desfăşoară în următoarele etape:

a)analiza documentaţiilor înregistrate şi prezentate de secretariat, pentru agenţii economici care solicită reatestare. În anumite situaţii, preşedintele comisiei poate să solicite ca analiza să se facă în prezenţa conducerii agenţilor economici sau a împuterniciţilor acestora;

b)analiza documentaţiilor înregistrate şi prezentate de secretariat, pentru agenţii economici care solicită atestare iniţială ori suplimentarea volumului faţă de un atestat valabil. Această analiză se face în prezenţa conducătorului societăţii solicitante sau a unui împuternicit din personalul tehnic de specialitate al societăţii respective;

c)deliberarea comisiei pentru eliberarea certificatelor de atestare/reatestare sau de respingere a cererilor, cu precizarea motivelor care au condus la această decizie.

Art. 18

Comisia este obligată să analizeze, să decidă şi să comunice fiecărui agent economic hotărârea adoptată privind eliberarea certificatului de atestare/reatestare sau comunicarea de respingere a cererii, motivată, în condiţiile prevăzute în prezentul regulament.

Art. 19

Datele stabilite pentru şedinţele de atestare, potrivit graficului de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei, precum şi programarea solicitanţilor pentru discuţii şi susţinerea cererilor de atestare/reatestare vor fi comunicate solicitanţilor de către secretariatul comisiei.

Art. 20

(1)Concluziile analizelor şi hotărârile adoptate de comisie vor fi consemnate în procese-verbale de şedinţă, fiind semnate de toţi membrii prezenţi.

(2)Procesele-verbale şi alte date necesare privind agenţii economici vor fi înregistrate într-un registru.

(3)Procesele-verbale şi registrele prevăzute la alin. (2) se arhivează la secretariatul comisiei pe o perioadă de 2 ani după data expirării valabilităţii certificatelor de atestare emise în baza hotărârilor comisiei consemnate în acestea.

Art. 21

(1)Membrii comisiei poartă întreaga răspundere pentru hotărârile luate.

(2)Hotărârile comisiei cu privire la atestarea, reatestarea ori respingerea cererilor de atestare sunt aduse la cunoştinţă celor interesaţi de către secretariatul comisiei.

Art. 22

(1)Certificatele de atestare/reatestare a agenţilor economici se întocmesc conform modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezentul regulament.

(2)Certificatele de atestare/reatestare se eliberează pentru o perioadă de 2 ani, cu obligaţia agentului economic de a solicita reatestarea înainte de expirarea acestei perioade. În cazurile în care condiţiile şi criteriile de atestare au suferit modificări după atestare, agentul economic are obligaţia să solicite revizuire sau reatestare, în termen de 10 zile lucrătoare de la schimbarea condiţiilor iniţiale.

(3)În urma sesizărilor primite sau din oficiu, comisia reevaluează îndeplinirea condiţiilor şi criteriilor de atestare de către agentul economic respectiv, căruia îi solicită documentele necesare, şi retrage certificatul de atestare/reatestare emis, dacă este cazul.

(4)Agentul economic căruia i s-au solicitat documente în condiţiile prevăzute la alin. (3) este obligat să le pună la dispoziţia secretariatului comisiei în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.

(5)Nepunerea la dispoziţia secretariatului comisiei a documentelor în condiţiile prevăzute la alin. (4) atrage retragerea certificatului de atestare existent.

(6)Revizuirea, retragerea sau anularea, după caz, a certificatului de atestare/reatestare se va comunica în termen de 48 de ore către deţinătorii de fond forestier proprietate publică de către secretariatul comisiei.

(7)În cazul pierderii certificatului de atestare/reatestare, la solicitarea agenţilor economici, comisia poate elibera un duplicat al acestuia, în baza anunţării pierderii într-un cotidian central.

CAPITOLUL VI: Dispoziţii finale

Art. 23

Evidenţa şi gestionarea fondurilor rezultate din activitatea de atestare a agenţilor economici pentru exploatări forestiere se asigură de către Asociaţia Patronală a Forestierilor din România – ASFOR, în conformitate cu protocolul încheiat între autoritatea publică centrală care răspunde de silvicultură şi Asociaţia Patronală a Forestierilor din România – ASFOR.

Art. 24

Certificatele de atestare-reatestare eliberate anterior datei intrării în vigoare a prezentului ordin sunt valabile până la data expirării lor.

Art. 25

Eventualele contestaţii la hotărârile comisiei se vor soluţiona conform legii.

Art. 26

Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1: CERERE DE ATESTARE/REATESTARE

Agentul economic ………………… (denumire, telefon, fax)

Nr. ………….. din ……………….

Nr. …………. din ……………

Subscrisa ………………. (denumirea agentului economic şi forma juridică), cu sediul în ………………. (localitatea, judeţul, strada nr. etc.), telefon ………….. , înfiinţată prin …………………… (tipul, nr., data emiterii) şi înregistrată la oficiul registrului comerţului …………. la nr. …………. , solicit eliberarea certificatului de atestare pentru execuţia de lucrări de exploatări forestiere. În susţinerea prezentei cereri declar pe propria răspundere următoarele elemente cu privire la situaţia actuală a societăţii:

1.Date generale:

– actul constitutiv (statut, contract de asociere);

– vechimea în activitatea de exploatare forestieră ……….. ani;

– cod SIRUES …………….. ;

– codul fiscal …………….. ;

– capitalul social subscris …………….. ;

– banca ………………

2.Obiectul de activitate principal ………………… , secundar …………………..

3.Masa lemnoasă pe picior exploatată în ultimii 2 ani ……… m3.

4.Volumul anual de exploatat ………… m3.

5.Numărul total de salariaţi ………….. , din care:

a)personal de specialitate în domeniul silviculturii sau exploatării forestiere:

– ingineri …………….. ;

– tehnicieni …………….. ;

– muncitori calificaţi …………….. ;

b)muncitori necalificaţi …………….

6.Baza materială proprie (număr):

– ferăstraie mecanice …………….. ;

– tractoare forestiere …………….. ;

– tractoare universale …………….. ;

– încărcătoare (IFRON) …………….. ;

– funiculare …………….. ;

– autovehicule speciale pentru transportul materialelor lemnoase, cu o capacitate totală de ……… tone;

– animale de muncă …………….. ;

– altele (mijloace de lucru) …………….

7.Datorii la alţi agenţi economici:

Cunosc prevederile regimului silvic în domeniul exploatării forestiere şi transportului masei lemnoase şi mă angajez să asigur instruirea continuă a angajaţilor în vederea cunoaşterii şi respectării acestor prevederi.

Anexez la prezenta cerere documentele prevăzute de art. 15 alin. (1) din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de atestare a agenţilor economici în activitatea de exploatare forestieră, aprobat prin Ordinul ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. 257/2004.

Semnătura autorizată şi ştampila

………………………..

ANEXA Nr. 2: SITUAŢIA asigurării cu personal de specialitate pentru activitatea de exploatare a lemnului

Agentul economic ……………………..

Nr. crt. Numele şi prenumele Data naşterii Funcţia Pregătirea de specialitate Vechimea

(ani)

în specialitate în unitate
0 1 2 3 4 5 6
             
             
             

NOTĂ:

La reatestare, pentru personalul cu pregătire medie şi superioară, se va prezenta copie de pe diplomă şi copie de pe cartea de muncă.

Agenţii economici care nu au mai fost atestaţi şi cei reatestaţi, care angajează alt personal de specialitate vor prezenta comisiei diplomele şi cărţile de muncă în original pentru personalul cu studii medii şi superioare.

Data completării

………………….

Semnătura autorizată şi ştampila

…………………..

ANEXA Nr. 3: SITUAŢIA asigurării cu utilaje active specifice pentru desfăşurarea activităţii de exploatare forestiera şi transport tehnologic al lemnului

Agentul economic ……………………..

Nr. crt. Denumirea şi marca utilajului, a capacităţii de casare, a mijloacelor de transport, a echipamentelor de protecţia muncii Anul de fabricaţie Anul achiziţiei Numărul de înmatriculare

(după caz)

Gradul de uzură

%

Observaţii
0 1 2 3 4 5 6
             
             
             
Data completării

…………………..

Semnătura autorizată şi ştampila

…………………..

ANEXA Nr. 4: SITUAŢIA*) contractării masei lemnoase pe picior în perioada atestării

Agentul economic S.C. ………………………..

Seria ……….. nr. ……….. din …………….

Nr. crt. Anul/ Parchetul Contractul**)

Nr. …….. din ………

Volumul contractat (mii m3) Viza deţinătorului
Total Răşinoase Fag Cvercinee Alte specii Volum cumulat în anul*** Organizatorul licitaţiei**** Semnătura şi ştampila
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
                     
                     
                     

*) Însoţeşte certificatul de atestare a agentului economic şi se completează, la fiecare contractare de masă lemnoasă pe picior, de către organizatorul licitaţiei/negocierii.

**) În coloana 2, se va menţiona tipul contractului şi se va nota, după cum urmează:

– (A) Contract de achiziţie masă lemnoasă pe picior.

– (PS) Contract prestări servicii de exploatare forestieră.

***) Rezultă prin cumulul volumului contractat pentru anul în curs şi nu poate avea o valoare mai mare decât cea pentru care a fost emis certificatul de atestare.

****) Conform definiţiei din H.G. <<85>>/<<2004>> sau <<HG>> de stabilire a cotei de tăiere pe natura de proprietari de fond forestier, anual.

Preşedintele comisiei de atestare,

……………………..

ANEXA Nr. 5: CERTIFICAT DE ATESTARE/REATESTARE

ROMÂNIA

COMISIA DE ATESTARE A AGENŢILOR ECONOMICI ÎN ACTIVITATEA DE EXPLOATARE FORESTIERĂ

Seria ……… Nr. ………….

Comisia de atestare în activitatea de exploatare forestieră a agenţilor economici, constituită în baza prevederilor Regulamentului de vânzare a masei lemnoase de către deţinătorii de fond forestier proprietate publică către agenţii economici, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 85/2004.

În urma desfăşurării procedurii de atestare conform prevederilor Ordinului Ministrului agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale nr. ……….

emite prezentul

CERTIFICAT DE ATESTARE/REATESTARE

Agentului economic ………………….. (denumirea şi forma juridică) cu sediul în ……………….. (localitatea, judeţul, strada, numărul etc.) înfiinţat prin ……….. (numărul actului constitutiv şi data emiterii acestuia) şi înregistrat la oficiul registrului comerţului la nr. ……………..

I se ATESTĂ, prin prezentul, că are capacitatea de a exploata anual un volum brut de ……… mii mc masă lemnoasă pe picior.

Prezentul certificat este valabil până la data de ………….. putând fi revizuit, retras sau anulat, după caz.

Dosar ………………

PREŞEDINTE COMISIE

L.S./S.S.

Menţiuni cu ocazia revizuirii:

Nr. crt. Data revizuirii Capacitatea de exploatare stabilită la revizuire [mii mc masă lemnoasă pe picior/an] Semnătura preşedintelui comisiei
0 1 2 3
       
       
       

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 392 din data de 4 mai 2004

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Fields marked with * are required